Premium osiedle ECOPOLIS ESSENCE

Premium osiedle
by ZROBIM architects
scroll

Autorski ekopolis w sercu lasu

Unikalne rezydencje, które są osadzone w topografii, są od siebie oddalone i mają niesamowite widoki. Każda rezydencja jest unikalnym ucieleśnieniem energii i charakteru swojej lokalizacji.

Złoty dyplom w ramach konkursu Archnovation jako „Najlepszy projekt urbanistyczny 2020-2023"

• Lokalizacja: Istra, Rosja
Park krajobrazowy-rekreacyjny
Cała niezbędna infrastruktura

Koncepcja

Główną ideą całego projektu jest harmonia: architektury i krajobrazu, jedności i prywatności: człowieka i natury. I to jest coś więcej niż tylko 37 domów. Stworzyliśmy unikalne, wysokiej jakości komfortowe środowisko do życia dla ludzi, zachowując jednocześnie bliski związek z naturą.

Mieszkańcy ecopolis ESSENCE to ludzie, którzy potrzebują czegoś więcej niż tylko domu

Zanim rozpoczniemy pracę nad tak dużymi projektami, zawsze wspólnie z klientem przeprowadzamy analizę i określamy grupę docelową.

Dowiedzieliśmy się więc, że potencjalni mieszkańcy naszej wsi to ludzie dojrzali, zamożni, którzy przedkładają jakość i komfort nad ilość. Osoby, które nie chcą mieszkać w zgiełku miasta, ale mają zapewniony odpowiedni poziom infrastruktury, usług, bezpieczeństwa

ECOPOLIS ESSENCE

Harmonię między obrazem architektonicznym a otoczeniem naturalnym

W ten sposób można sformułować podstawową ideę projektu. W naszej pracy kierowaliśmy się więc zasadą minimalnej ingerencji w istniejący krajobraz. Tutaj nie projektowaliśmy dużych ścian oporowych. Wszystkie drogi zostały wytyczone na istniejącej topografii, a pomiary geodezyjne zostały wykonane w taki sposób, żeby ingerować domy w topografię, czyniąc je przedłużeniem krajobrazu.

Plan zagospodarowania osiedla

W tym projekcie mieliśmy informacje od klienta na temat stosunku powierzchni sprzedawanej do powierzchni całkowitej, których trzymaliśmy się przy tworzeniu planu zagospodarowania przestrzennego. Uzyskaliśmy więc 37 zupełnie różnie ukształtowanych i powiększonych działek oraz duży procent terenów rekreacyjnych poprzez wykorzystanie działek o jak największych spadkach terenu, tworząc tam unikalne parki krajobrazowe i tereny rekreacyjne.

Podział na strefy funkcjonalne

Osiedle dzieli się umownie na dwie strefy funkcjonalne: publiczną i prywatną. Pierwszą strefę reprezentują dwa parki krajobrazowo-rekreacyjne - górny i dolny oraz budynek punktu kontrolnego z częścią publiczną i komercyjną. Drugi to bezpośrednie tereny z zabudową i zaanektowane, które można wynająć.

Zabudowa

Tereny zaanektowane

Park Dolny

Park Górny

Strefa wjazdowa

Etapy budowy

W naszej działalności projektowej przy rozbudowie osiedla stwierdzamy, że w wielu przypadkach logiczne i racjonalne jest zorganizowanie budowy w etapach. Takie podejście pozwala na jak najbardziej efektywne rozdysponowanie budżetu i budowanie w sposób minimalizujący dyskomfort dla osób już mieszkających w osiedlu. Iłość etapów i ich kolejność w każdym projekcie jest ustalana indywidualnie.

Pierwszy etap budowy

Drugi etap budowy

Typologia domów

Typologia zabudowy mieszkaniowej jest uwarunkowana zróżnicowanym ukształtowaniem terenu. W ten sposób wyróżniliśmy domy na terenach o zróżnicowanej i płaskiej topografii. Ta naturalna wyjątkowość znajduje odzwierciedlenie w obrazie architektonicznym - zaprojektowaliśmy 37 domów na zamówienie, z których każdy na swój sposób współgra z krajobrazem i ustanawia własny nastrój, nie zakłócając ogólnej koncepcji projektu.

Legenda

Działki z płaskim ukształtowaniem terenu

Działki ze zróżnicowanym ukształtowaniem terenu

Infrastruktura ekologiczna

Temat ekologii jest poruszany poprzez zastosowanie naturalnych materiałów w architekturze i krajobrazie, a także poprzez system infrastruktury. Oprócz dwóch parków, przez cały teren przebiega ścieżka ekologiczna, a także przecinający się szlak wodny prowadzący do dolnego parku i wychodzący na jezioro. Lokalizacja wszystkich tych elementów została starannie przemyślana i podyktowana możliwością poruszania się pieszo w każdym miejscu.

Ścieżka ekologiczna

Szlak wodny

Strefa wjazdowa

Spójny obraz architektoniczny zawsze opiera się na wyważonym systemie akcentów i starannie dobranych detali. Na przykład nasza strefa wjazdowa jest jednym z głównych punktów orientacyjnych, który od samego początku ma na celu zaznaczenie statusu i atrakcyjności miejsca. Oprócz tworzenia wrażenia, pełni również funkcję utylitarną, zapewniając bezpieczne środowisko dla mieszkańców i ich gości.

Rzut parteru

Rzut piętra

Strefa wjazdowa – publiczne jędro ekopolisa ESSENCE

Wielkość i liczba kondygnacji budynku punktu kontrolnego wynikała z chęci klienta do zapewnienia miejsca na przestrzeń koworkingową, małą kawiarnię, a także przestrzeń dla pracowników obsługujących tą przestrzeń. Zaprojektowaliśmy przestrzeń wewnętrzną z minimalną ilością podziałów dla elastyczności i wszechstronności wykorzystania.

Zagospodarowanie terenu

W projekcie ESSENCE ważne było dla nas poszanowanie harmonii człowieka i natury, tak aby mieszkańcy eko-polis mieli pozytywne doświadczenia nie tylko w swoich rezydencjach, ale także poza nimi. Dlatego w zagospodarowaniu terenu uwzględniliśmy ścieżki do spacerów i joggingu, altany do odpoczynku i pracy przy dźwiękach lasu, platformy widokowe przy stawie oraz mały amfiteatr do organizacji imprez plenerowych w pomieszczeniach zamkniętych.

Podzieliliśmy zagospodarowanie w projekcie na górne i dolne. W górnym parku umieściliśmy strefy aktywności, koncentrując się tam na sportach i placach zabaw. Natomiast dolny Park jest cichym, spokojnym miejscem do kontemplacji natury i samotności.

ECOPOLIS ESSENCE

Tak więc krajobraz eko-polis ESSENCE zawiera miejsce interakcji ludzi ze sobą - park górny - oraz miejsce kontaktu ludzi z przyrodą - park dolny.

Architekturny widok

W pracy nad architekturą eko-polis wyzwaniem było stworzenie wizualnej i funkcjonalnej różnorodności, tak aby każda rezydencja szybko znalazła swojego właściciela. Uwzględniliśmy przy tym czynnik prywatności i ustawiliśmy domy tak, aby okna nie zaglądały do okien sąsiadów, a każda rezydencja miała swoje prywatne patio do grillowania i siedzenia na zewnątrz.

Opracowaliśmy również jednolity kod projektowy dla wszystkich rezydencji, który opiera się na wykorzystaniu uczciwych i naturalnych materiałów. Ale nie sprawiliśmy, że wszystkie rezydencje są takie same. Zaprojektowaliśmy 37 unikalnych rezydencji połączonych wspólną ideą i jedną eko-koncepcją eko-polis jako całości, które znajdują również odzwierciedlenie we wnętrzach.

ECOPOLIS ESSENCE

Harmonię wnętrza, zewnętrza i otoczenia

Jak nasza WYJĄTKOWA WIOSKA jest wdrażana w regionie moskiewskim
    Przyjaciele, prawdopodobnie słyszeliście lub widzieliście nasz projekt autorskiej ekopolis ESSENCE w regionie moskiewskim, który stał się swego rodzaju wyznacznikiem trendów w projektowaniu wiejskich wiosek w WNP. Teraz te 37 wyjątkowych rezydencji jest już aktywnie sprzedawanych w miejscu o dużych różnicach w rzeźbie wśród dziewiczego lasu. To nowa kultura życia na wsi, budownictwa i komfortu. A my powiemy Ci, jak przebiega proces.
    16 Nov. 2023
    Wiejskie wioski przyszłości: przegląd dużych projektów dla dewelopera
    Jaka powinna być nowoczesna Wioska? Jakie wymagania dyktuje współczesny rynek nieruchomości? Jak stworzyć płynny projekt biznesowy? Na podstawie naszego doświadczenia stworzyliśmy unikalny system projektowania miast i otworzyliśmy oddzielny dział płynnego projektowania do współpracy z deweloperami i deweloperami, składający się z przedstawicieli biur regionalnych na całym świecie i zespołu kreatywnego w Mińsku.
    8 Feb. 2023

Podobał Ci się projekt?

Udostępnij link:
Nasze projekty

Być może zainteresują Cię inne kierunki i projekty naszego biuro: